Mangmi Air X trafia do sprzedaży! Brutalnie tania podróbka PSP ma wyświetlacz Full HD i kosztuje mniej niż dwa tysiące Chińska firma Mangmi zaprezentowała swoją pierwszą konsolę do gier Air X z Androidem 14 za niecałe 1 700 CZK bez podatku Konsola z 5,5-calowym wyświetlaczem Full HD obiecuje emulację aż do PlayStation 2 i GameCube Jednak Snapdragon 662 z 2020 roku budzi pytania, czy poradzi sobie z bardziej wymagającymi grami Sdílejte: Jakub Kárník Publikováno: 17. 10. 2025 14:00 Chiński producent Mangmi w końcu zaprezentował swój pierwszy przenośny handheld do gier po kilku miesiącach kampanii teaserowej. Air X to pozioma konsola z Androidem 14, która stara się zaoferować przyzwoitą emulację gier retro w przystępnej cenie. Z sugerowaną ceną 79,99 dolarów (z kuponem nawet 74,99 $) plasuje się wśród najtańszych handheldów z Androidem na rynku. Wyświetlacz jest większy niż u konkurencji, ale ma wadę Snapdragon 662: za mało na PS2, wystarczająco na PSP Drążki Halla i aktywne chłodzenie Bateria wytrzyma osiem godzin. Teoretycznie Cena jest głównym argumentem, ale kompromisy są widoczne Wyświetlacz jest większy niż u konkurencji, ale ma wadę Największą zaletą Air X jest 5,5-calowy panel IPS o rozdzielczości Full HD (1 920 × 1 080 pikseli) i maksymalnej jasności 450 nitów. Jest to największy wyświetlacz spośród obecnie oferowanych kompaktów. Problem tkwi w proporcjach obrazu 16:9, które nie odpowiadają klasycznym konsolom typu PlayStation 1 lub GameBoy Advance (te używają 4:3). Z drugiej strony, dla PSP, GameCube lub PlayStation 2 jest to idealny format. Dla graczy, którzy cenią sobie autentyczność, oznacza to albo czarne pasy po bokach, albo aktywację widescreen hacków w emulatorach. Te jednak nie zawsze działają dobrze, a niektóre gry cierpią wtedy na graficzne glitche lub rozciągnięte tekstury. Snapdragon 662: za mało na PS2, wystarczająco na PSP Mangmi postawiło na procesor Qualcomm Snapdragon 662 z 2020 roku, który uzupełniają 4 GB RAM typu LPDDR4X i 64 GB pamięci eMMC 5.1. Według producenta chipset ma poradzić sobie z emulacją gier PSP w podwójnej rozdzielczości, a także z grami na Androida lub strumieniowaniem tytułów przez usługi chmurowe. Rzeczywistość będzie prawdopodobnie nieco mniej różowa. Snapdragon 662 to czteroletni chipset średniej klasy, który ma osiem rdzeni z maksymalną częstotliwością 2,0 GHz i grafikę Adreno 610. To wystarczy do komfortowej emulacji PSP, PlayStation 1, Nintendo 64 lub Dreamcast. W przypadku GameCube i PlayStation 2 zacznie jednak kuleć – bardziej wymagające tytuły będą działać tylko z obniżoną rozdzielczością lub frameratem. Materiały marketingowe wspominają o „seamless gameplay across retro games” (płynna rozgrywka w grach retro), co jest ostrożnym sformułowaniem. W benchmarku Geekbench 6 Snapdragon 662 osiąga około 350 punktów w teście jednordzeniowym i 1 300 punktów w teście wielordzeniowym – to wydajność porównywalna z tanimi telefonami z lat 2020-2021. Drążki Halla i aktywne chłodzenie Pozytywnym zaskoczeniem są joysticki Halla, które wykorzystują czujniki magnetyczne zamiast klasycznych potencjometrów. Oznacza to dłuższą żywotność i brak dryfu, na który cierpią tańsze konsole lub na przykład Nintendo Switch. Drążki dodatkowo obsługują podświetlenie RGB z 67 milionami kolorów, jeśli lubisz efektowne zabawy. Air X ma również sześcioosiowy żyroskop, dzięki czemu niektóre gry obsługują sterowanie poprzez przechylanie konsoli. Przydaje się to na przykład w wyścigach lub tytułach akcji z telefonów komórkowych. Spusty są warstwowe, co powinno zapewnić lepszą responsywność niż klasyczne przyciski. Nie zabrakło również aktywnego chłodzenia z małym wentylatorem, który ma zapobiegać throttlingowi podczas dłuższej rozgrywki. Pytanie, jak głośny będzie – w przypadku tanich konsol bywa to problemem. Bateria wytrzyma osiem godzin. Teoretycznie Akumulator ma pojemność 5 000 mAh i obsługuje ładowanie 15W. Mangmi obiecuje do 8 godzin grania na jednym ładowaniu, co brzmi optymistycznie. Rzeczywista żywotność baterii będzie zależeć od tego, w co będziesz grać – gry 2D o niższych wymaganiach być może to wytrzymają, ale emulacja GameCube lub PS2 wyczerpie baterię znacznie szybciej. Konsola waży 286 gramów i ma wymiary 203 × 87 × 17 mm, więc należy do bardziej kompaktowych handheldów. Cena jest głównym argumentem, ale kompromisy są widoczne Mangmi Air X jest sprzedawany za 74,99 dolara z kuponem (zwykle 79,99 $) do 21 października, po czym cena wzrośnie do 89,99 dolara. W cenie jest również etui transportowe. Pytanie jednak brzmi: czy nie jest to fałszywa oszczędność? Snapdragon 662 jest stary, wydajność GPU nie wystarczy do płynnej emulacji PS2, a eMMC 5.1 jest znacznie wolniejsze niż UFS 2.1 lub 3.0, które stosuje konkurencja. Jeśli chcesz handhelda głównie do PSP, Dreamcasta i starszych konsol, Air X ma sens. Jeśli oczekujesz niezawodnej emulacji PS2 lub GameCube, będziesz rozczarowany. Mangmi Air X to ciekawa próba wejścia w segment tanich handheldów z Androidem. Ma przyzwoity wyświetlacz, drążki Halla i agresywną cenę. Procesor z 2020 roku i brak znaczących usprawnień programowych oznaczają jednak, że będzie to raczej konsola dla mniej wymagających graczy. Za 1 700 CZK to jednak nadal nie jest zła oferta – jeśli wiesz, na co się decydujesz. Mangmi wysyła również do Czech. Czy taka konsola do gier wystarczyłaby Ci w podróży? Źródło: Notebookcheck O autorze Jakub Kárník Jakub je znám svou nekonečnou zvědavostí a vášní pro nejnovější technologie. Jeho láska k mobilním telefonům začala s iPhonem 3G, ale dnes se spoléhá na… Więcej o autorze Sdílejte: herní konzole kapesní konzole Qualcomm Snapdragon 662