Xiaomi wycofuje z rynku ponad sto tysięcy samochodów elektrycznych SU7 z powodu błędu w trybie asystenta. Problem zostanie rozwiązany poprzez aktualizację Xiaomi wycofuje z rynku 116 887 samochodów elektrycznych SU7 Standard Edition z powodu niedociągnięć w systemie wspomagania Serwis CnEVPost podaje, że stanowi to jedną trzecią wszystkich sprzedanych pojazdów z serii modelowej SU7 Problem zostanie rozwiązany poprzez bezpłatną aktualizację oprogramowania przez internet (OTA) Sdílejte: Adam Kurfürst Publikováno: 19. 9. 2025 14:00 Xiaomi ogłosiło wycofanie z rynku 116 887 samochodów elektrycznych SU7 Standard Edition wyprodukowanych między 6 lutego 2024 a 30 sierpnia 2025. Informację tę, według mediów, opublikował chiński Państwowy Urząd Regulacji Rynku (SAMR) i potwierdził sam producent samochodów. Serwis CnEVPost pisze, że wspomniana liczba stanowi około jedną trzecią wszystkich dotychczas sprzedanych pojazdów z serii SU7. Niedociągnięcia w systemie wspomagania kierowania Powodem wycofania są niedociągnięcia w oprogramowaniu systemu wspomagania L2, który przy aktywowanej funkcji szybkiej jazdy pilotowanej może w ekstremalnych sytuacjach nie rozpoznawać, ostrzegać ani reagować wystarczająco na powstałe sytuacje. Jeśli kierowca nie zareaguje na czas, może dojść do zwiększenia ryzyka kolizji. Problem, według mediów, może być związany z tragicznym wypadkiem z końca marca 2025 roku, w którym SU7 Standard uderzył w barierki na autostradzie i zginęły trzy osoby. Według ówczesnego oświadczenia Xiaomi, system wspomagania został dezaktywowany jedną sekundę przed uderzeniem. Rozwiązanie poprzez aktualizację internetową Xiaomi rozwiąże problem poprzez bezpłatną aktualizację oprogramowania do wersji HyperOS 1.10.0, która zostanie rozprowadzona przez internet (OTA). Właściciele pojazdów nie muszą odwiedzać serwisu, ponieważ nie ma potrzeby fizycznej wymiany żadnych części. Wycofanie z rynku jest w tym przypadku oficjalnym terminem na obowiązkową naprawę poważnego błędu bezpieczeństwa, nie chodzi więc o konieczność odstawienia pojazdów do serwisu. Proces ten podkreśla prawną odpowiedzialność producenta za usunięcie ryzyka kolizji, które istniało w oprogramowaniu. Jednocześnie chiński organ regulacyjny w tym przypadku uzyskuje nadzór nad procesem. Aktualizacja wprowadza optymalizację strategii kontroli prędkości podczas jazdy wspomaganej oraz nową funkcję dynamicznej prędkości, która dostosowuje prędkość pojazdu do warunków takich jak deszcz czy jazda nocą. System także lepiej rozpoznaje duże pojazdy i potrafi je omijać z większym wyprzedzeniem. Xiaomi sprzedało ponad 300 tysięcy pojazdów SU7 Model SU7 został wprowadzony na rynek 28 marca 2024 roku i szybko stał się popularnym samochodem elektrycznym w Chinach. Do końca sierpnia 2025 roku całkowita sprzedaż serii SU7, według serwisu CnEVPost, osiągnęła 339 421 sztuk, co stanowi prawie 89% całej sprzedaży marki Xiaomi EV. Wycofanie dotyczy wyłącznie wariantu podstawowego, a nie wersji Pro i Max. Xiaomi w swoim oświadczeniu podkreśliło, że bezpieczeństwo użytkowników jest priorytetem dla firmy i że jest to krok prewencyjny mający na celu zwiększenie niezawodności systemów wspomagania. Źródła: CnEVPost, South China Morning Post, ITHome, Xiaomi/Weibo O autorze Adam Kurfürst Adam studuje na gymnáziu a technologické žurnalistice se věnuje od svých 14 let. Pakliže pomineme jeho vášeň pro chytré telefony, tablety a příslušenství, rád se… Więcej o autorze Sdílejte: automobil elektromobil Xiaomi Xiaomi SU7