Obietnice, błędy? Rzeczywisty zasięg Xiaomi YU7 Max pozostaje poniżej oczekiwań

  • Xiaomi YU7 to pierwszy SUV marki
  • Podczas prezentacji producent obiecywał fantastyczny zasięg
  • Teraz mamy wyniki pierwszych testów i znamy rzeczywisty zasięg Xiaomi YU7

Sdílejte:
Vašek Švec
Vašek Švec
17. 7. 2025 22:00

Xiaomi wleciało w świat samochodów elektrycznych jak huragan. Po bardzo udanym starcie sprzedaży ich pierwowzoru w postaci sedana Xiaomi SU7, niedawno zaprezentowało także swój pierwszy SUV w postaci modelu Xiaomi YU7. W nim, między innymi, uwagę zwrócił deklarowany zasięg najwyższego modelu Max, który według metodologii CLTC miał osiągać aż 750 km. Jaki jest jednak rzeczywisty zasięg Xiaomi YU7 Max?

Rzeczywisty zasięg Xiaomi YU7 Max

Na początek należy zaznaczyć, że metodologia CLTC zakłada średnią prędkość samochodu 37,18 km/h i powinna testować zasięg w ruchu miejskim. Odzwierciedla to również większą liczbę zatrzymań i ruszeń niż na przykład w metodologii WLTP, gdzie średnia prędkość jest wprawdzie wyższa, ale z mniejszą liczbą spowolnień i całkowitych zatrzymań. Podobnie jak w przypadku większości testów „laboratoryjnych”, również tutaj w porównaniu z rzeczywistym użytkowaniem można spodziewać się pewnego odchylenia w dół.

Chińscy dziennikarze mieli już okazję przetestować Xiaomi YU7 Max z baterią 101 kWh i dwoma silnikami, a rzeczywisty zasięg był naturalnie jedną z pierwszych rzeczy, które ich interesowały. Warunki testu zostały ustawione dość prosto. Dwie osoby z klimatyzacją ustawioną na 24 °C przy temperaturze zewnętrznej 30 °C krążyły po 84-kilometrowym odcinku autostrady ze średnią prędkością 99,6 km/h. A wynik? Komputer pokładowy zgłosił zerowy zasięg po przejechaniu 483 km, co stanowi zaledwie 64,4% wartości zmierzonej metodologią CLTC. Xiaomi prawdopodobnie pozostawia kierowcy pewną „rezerwę zasięgu”, ponieważ dziennikarze po komunikacie o zerowym zasięgu byli w stanie przejechać jeszcze 9 km, zanim samochód całkowicie się rozładował. Łącznie przejechali więc na jednym ładowaniu 492 km.

Oczywiście, z jednej strony nie jest to tragiczny wynik, z drugiej jednak wciąż znacznie odbiega od oczekiwań. Xiaomi YU7 Max zasłużyło na pochwałę przynajmniej pod względem ładowania, gdzie całkowicie rozładowana bateria została w pełni naładowana w 37 minut. W zakresie od 5 do 70 procent ładowanie odbywało się z mocą 300 kW. Po uwzględnieniu strat podczas ładowania, zużycie energii przez samochód w teście wyniosło 22,1 kWh na 100 km.

Co sądzicie o rzeczywistym zasięgu Xiaomi YU7 Max? Czy byłby dla Was wystarczający?

Źródło: arenaev.com

O autorze

Vašek Švec

Vaška prakticky od dětství zajímaly nové technologie, ať už se jednalo o telefony, počítače či třeba auta. V době, kdy většina jeho kapesného padla na… Więcej o autorze

Vašek Švec
Sdílejte: