Google Gemini otrzymuje sprytne ulepszenie! Użytkownicy sami wołali o tę nowość w Deep Research

  • Gemini Deep Research uzyskuje dostęp do Gmaila, Dysku i usługi Google Chat
  • Funkcja umożliwia łączenie wewnętrznych danych firmowych z informacjami z sieci
  • Google określa ją jako jedną z najbardziej pożądanych funkcji przez użytkowników

Sdílejte:
Adam Kurfürst
Adam Kurfürst
7. 11. 2025 16:00

Google rozszerzył możliwości popularnego narzędzia Deep Research w usłudze Gemini o połączenie z pakietem biurowym Workspace. Narzędzie, które do tej pory przeszukiwało jedynie źródła internetowe, teraz potrafi pracować również z dokumentami z Google Drive, e-mailami z Gmaila i konwersacjami z Google Chat. Kalifornijski gigant oprogramowania w poście na blogu podaje, że była to jedna z najbardziej pożądanych funkcji przez użytkowników.

Połączenie danych wewnętrznych ze źródłami internetowymi

Deep Research potrafi teraz tworzyć kompleksowe raporty, łącząc dokumenty użytkownika z publicznie dostępnymi informacjami. Narzędzie może analizować dokumenty z Docs, Slides i Sheets lub pliki PDF przechowywane na Google Drive, przetwarzać odpowiednie konwersacje e-mailowe z Gmaila, a także uwzględniać dyskusje z Google Chat.

Szczególnie praktyczna funkcja w środowisku firmowym

Google podaje również konkretne przykłady zastosowania. Na przykład, podczas tworzenia analizy rynkowej, Deep Research może porównać publicznie dostępne informacje o konkurencyjnych produktach z wewnętrznymi strategiami firmy, tabelami porównawczymi i dyskusjami zespołowymi. Narzędzie to zaoszczędzi godziny ręcznej pracy przy przetwarzaniu źródeł o zupełnie odmiennym charakterze.

Dostępne dla wszystkich użytkowników Gemini

Rozszerzona funkcja Deep Research jest dostępna dla wszystkich użytkowników Gemini. Na komputerze uruchomisz ją, wybierając „Deep Research” z menu Narzędzia w polu tekstowym, a następnie wybierając żądane źródła danych. Do aplikacji mobilnej nowość ma dotrzeć w ciągu najbliższych dni, a do poszczególnych użytkowników ma być udostępniana stopniowo.

Czy wykorzystalibyście Deep Research do analizy danych firmowych?

Źródła: Google, własne

O autorze

Adam Kurfürst

Adam studuje na gymnáziu a technologické žurnalistice se věnuje od svých 14 let. Pakliže pomineme jeho vášeň pro chytré telefony, tablety a příslušenství, rád se… Więcej o autorze

Adam Kurfürst
Sdílejte: